Når bæredygtighed, effektivisering og arbejdsglæde går hånd i hånd

Nordjyske Carlog System har siden 2008 udviklet innovative løsninger til virksomheder, der ønsker at reducere omkostningerne forbundet med forgæves kørsel, indkøb af forskellige IT-systemer og udarbejdelse af ressourcekrævende kørselsregnskaber og anden dokumentation.

Det handler om at udnytte gevinsterne

– hver dag

Carlog System er eksperter i at identificere og udnytte potentielle gevinster hos virksomheder, der har investeret store beløb i en flåde af køretøjer og/eller et stort antal værdifulde maskiner og værktøjer.

”Vi har udviklet et effektivt system, der hver dag bidrager positivt til både bundlinje, miljø og arbejdsglæde”, siger Tom Hansen, indehaver af Carlog System. ”Vores system giver et samlet overblik over både biler, værktøj og kollegaer i ét og samme system”.

Tom Hansen fortæller, at de hos Carlog System typisk stiller følgende seks spørgsmål til de virksomheder, der søger at optimere deres værktøjshåndtering og flådestyring:

  • Ønsker I at passe bedre på miljøet – samtidig med, at I reducerer jeres brændstofforbrug med 10-20%? 
  • Ønsker I at stå bedre i forhold til jeres forsikringsselskab – og få nedsat forsikringspræmien? 
  • Ønsker I at undgå store ekstra udgifter til jeres leasingbiler?
  • Ønsker I at yde endnu bedre kundeservice end i dag – undgå forsinkelser, sende nærmeste medarbejder ud til kunden eller finde en ledig montør til en akut opgave? 
  • Ønsker I at have alle former for dokumentation opdateret – både i forhold til kunder og myndigheder og i forhold til internt brug? 
  • Ønsker I at højne arbejdsglæden hos medarbejderne – da alle i virksomheden får både overblik og dokumentation?

Carlog System oplever en stigende efterspørgsel fra mange forskellige typer af virksomheder og organisationer, som alle det til fælles, at de leder efter et system, hvor de med ganske få klik hurtigt og nemt kan fremskaffe dokumentation i forhold til de mange spørgsmål, som deres kunder stiller hver eneste dag. Det handler om spørgsmål som f.eks.: ”Får vi, hvad vi betaler for?”, ”Ankom I nu rettidigt til adressen” eller ”Er alle på ruten besøgt?”.

Det handler om mennesker

Hos Carlog System er filosofien, at der bag ethvert system, virksomheden udvikler, står en række mennesker, der skal høste gevinsterne ved systemet. Det gælder både ejere, ledelser, medarbejdere og samarbejdspartnere.

”Det er selvfølgelig vigtigt, at ledelsen kan se værdien af systemet. Se at værktøjshåndtering og flådestyring er en god investering”, siger Tom Hansen. ”Men det er mindst lige så vigtigt, at medarbejderne ser værdien for dem selv og deres hverdag”.

I en tid med stor fokus på data og ikke mindst datahåndtering er det af afgørende betydning, at medarbejderne allerede fra første færd sættes ind i systemet og dets anvendelsesmuligheder. Carlog Systems erfaringer viser, at medarbejderne sætter pris på, at der skabes et overblik – der bl.a. reducerer antallet af forgæves køreture og den tid, der bruges på at lede efter værktøj. ”Hverken medarbejdere eller ledelse ønsker at spilde tiden. Det hører vi hver eneste dag”, udtaler Tom Hansen.

Carlog System har udviklet et omfattende informationsmateriale målrettet medarbejderne. Af dette materiale fremgår det tydeligt, hvilke værdier og hvilke fordele dette har for både virksomhed og medarbejdere.    

Grønnere profil

Som sidegevinst til de direkte økonomiske og tidsmæssige besparelser kan trackingsystemerne også anvendes som led i en virksomheds grønne profil, idet der kan fremvises dokumentation for besparelser af brændstofforbrug og dermed CO2-aftryk – et parameter, der i stigende grad er vigtigt for såvel private kunder som erhvervskunder i valget af leverandør.

 

Prøv gratis
i 4 uger

Smartphone appFå 4 ugers
abonnement til
Smartphone GRATIS.
Ja tak

Få en Gratis
firmakonto

Prøv HELE Carlogs kørebogssystem  - inkl. 8 udvidelsesmoduler  GRATIS i 4 uger.

Nyheder fra Carlog

Vi har også optimeret kørselsregnskabet for: