Nyheder

Velkommen til Carlogs nyhedsarkiv.

Her kan du læse om produktnyheder, nye kunder, referencer m.m.

Du kan også følge os på LinkedIn og facebook

Prøv gratis
i 4 uger

Smartphone appFå 4 ugers
abonnement til
Smartphone GRATIS.
Ja tak

Få en Gratis
firmakonto

Prøv HELE Carlogs kørebogssystem  - inkl. 8 udvidelsesmoduler  GRATIS i 4 uger.

1200x629 NY Face og Link1 .jpg

Vi har forrygende travlt. Er du den drivende kraft, der kan booste vores salg og udbrede kendskabet til vores digitale løsninger?

Vi søger en målrettet og initiativrig sælger med fingeren på pulsen og øjnene skarpt på målet, der kan hjælpe os med at udbrede kendskabet til vores digitale løsninger omkring håndtering af flådestyring og værktøjshåndtering.

Du motiveres af gode resultater, og du er ikke bleg for at tage ansvar og prøve flere ting af for at nå dit mål.

Så vi spørger
Har du lyst til at være en del af en virksomhed i vækst, en del af et team, der stræber efter de bedste løsninger, og til at få et job, hvor dine kompetencer og erfaringer kommer i spil hver dag?

Så er det her, du skal læse videre.

Er du vores nye kollega?

Det håber vi. Vi forstår dog også godt, hvis du har nogle spørgsmål til stillingen. Du er meget velkommen til at kontakte Tom Hansen, på tlf. 22221219 eller tom@carlog.dk

toobox_høj.jpg

Med Carlogs TOOLBOX-system kan du tracke lokationen på værktøjet enten via smartphone-app eller på PC. Nu er der mulighed for at flytte værktøj, direkte i appen, til og fra kollega, fællesværktøj, zone og bil.

Flytning af værktøj som bruger

Når man under fanen Toolbox/Indstillinger vælger ’Åben overdragelse’ kan brugerne flytte værktøj til og fra hinanden.

Overdrag værktøj til kollega
En bruger kan overdrage et stykke værktøj til en kollega, blot ved at vælge værktøjet i appen, under ’Mit værktøj’ eller scanne ’Tooltag’ eller ’QR-label’ og herefter vælge hvem der skal overtage. Herefter sendes en notifikation til modtageren, hvor vedkommende godkender overtagelsen.

Se her:

Overtag værktøj fra kollega
En bruger kan desuden overtage et stykke værktøj fra en kollega, blot ved at scanne ’Tooltag’ eller ’QR-label’ og bekræfte overtagelsen. Kollegaen modtager desuden en notifikation om overtagelsen.

Se her: 

Flyt værktøj til og fra fællesværktøj som bruger
Når man under fanen Toolbox/Indstillinger vælger ’Åben fællesværktøj’ kan brugerne flytte værktøj til og fra ’Fælles værktøj’

En bruger kan flytte et stykke værktøj til og fra ’Fælles værktøj’, blot ved blot ved at vælge værktøjet i appen eller scanne ’Tooltag’ eller ’QR-label’ og bekræfte flytningen.

Se her:

 

Værktøjsansvarlig med nye muligheder:

Flyt værktøj som værktøjsansvarlig
Værktøjsansvarlig kan nu flytte værktøj fra 'Mit værktøj' eller 'Fælles værktøj' til bruger, bil eller zone blot ved at vælge værktøjet i appen og vælge om det er bruger, bil eller zone, der skal overtage.

Se her: 

Overtag og flyt værktøj som værktøjsansvarlig
Værktøjsansvarlig kan desuden tage værktøj fra bruger, bil eller zone ved at scanne ’Tooltag’ eller ’QR-label’, og flytte til Fæles værktøj, bruger, bil eller zone. (først afvises overtagelsen, herefter kan menuen 'Flyt værktøj' åbnes)

Se her:

 

 

Se meget mere om TOOLBOX her:

eller læs mere HER

 

Kontakt os på 31 97 40 64, support@carlog.dk eller via formularen herunder.

1380x768-Mester_1.jpg

Med stadigt større fokus på brændstofforbrug og effektiv udnyttelse af firmaets biler, har vi tilføjet flere nyttige funktioner til vores, i forvejen, avancerede flådestyrings-software:

  • Brændstofforbrug og tankninger – Du kan tilknytte dine tankkort og se hvor, hvornår og hvor meget der er tanket og dermed den enkelte bils forbrugsmønster
  • Indstil maksimal antal liter/kWh, der må tankes eller oplades pr. bil og, modtag advisering ved overskridelse
  • Hvornår på dagen køres der, og hvor effektivt udnyttes firmaets biler
  • Overvågning af kilometerstand med henblik på servicetjek og dyre leasing kilometer
  • Carlog Analytics giver overblik direkte i din indbakke hver uge eller måned. Du kan desuden, under fanen ’Statistik’, eksportere alle data vedr. brugerkørsel, firmakørsel, kørselstimer, brændstofforbrug og service.

Flådestyring reducerer desuden spildtid og giver overblik over biler, ruter, ankomst-, afgangs- og opholdstider. Carlog flådestyring kan kombineres med værktøjshåndtering i én og samme løsning.

Læs mere og se video om nyhederne i Carlog flådestyring.

Mød os på facebook eller Linkedin

Skærmbillede 1: Her ses tankning og forbrug.

Se video om nyhederne i Carlog flådestyring herunder:

 

 

1380x768-Mester_.jpg (1)

Til hjælp ved udfyldelse af timesedler/arbejdssedler kan man nu se afgangs- og ankomsttider direkte i TOOLBOX appen.

Medarbejderne kan når som helst, se hvor mange timer der er brugt på en given opgave, blot ved at kigge i appen under Ruter. Derved bliver det letter at udfylde timesedler/arbejdssedler. Det er desuden muligt at se ruten på et kort.

Læs mere om værktøjshåndtering

Se kort video her:

Mød os på facebook eller Linkedin

 

 

 

 

Med Carlog er det muligt at integrere en række andre løsninger, således at man automatisk kan overføre kørselsdata til eksempelvis lønsystem eller ordrestyringssystemer.

Ønsker man at benytte vores API til at lave en mere skræddersyet integration med egne systemer, er dette også muligt. Kontakt os for mere info om dette.

Vi tilbyder på nuværende tidspunkt integration med KMD OPUS, Ordrestyring.dk, Minuba samt Visma DataLøn. Har du en løsning, der ikke er nævnt, er du velkommen til at kontakte os og høre om mulighederne.

Læs mere her

Mød os på facebook eller Linkedin

 

 

 

 

kørsel.png

I dag er flådestyring ikke kun for de store virksomheder, men et værktøj til alle erhvervsdrivende med firmabiler.

Flådestyring reducerer spildtid og giver overblik over biler, ruter, ankomst-, afgangs- og opholdstider. Carlog flådestyring kan kombineres med værktøjshåndtering i én og samme løsning.

Med stadigt større fokus på brændstofforbrug og effektiv udnyttelse af firmaets biler har vi netop tilføjet flere nyttige funktioner til vores, i forvejen, avancerede flådestyrings-software:

  • Brændstofforbrug og tankninger – tilknyt dit tankkort til din profil og se dit forbrug.
  • Hvornår på dagen køres der, og hvor effektivt udnyttes firmaets biler. Se alle biler og et gennemsnit, eller se en enkelt bil over en periode eller en specifik dag
  • Carlog Analytics giver overblik direkte i din indbakke hver uge eller måned. Du kan desuden, under fanen ’Statistik’, eksportere alle data vedr. brugerkørsel, firmakørsel, kørselstimer, brændstofforbrug og service.

Se video om nyhederne i Carlog flådestyring herunder:

Skærmbillede 1: Her ses tankning og forbrug.

 

Skærmbillede 2: Her ses firmaets bilers kørsel fordelt over ugen. 

 

fleet_plus

Ud over at give dig et kørselsregnskab, der næsten laver sig selv, får du med appen spritnye funktioner:

  • Delebiler - så du nemt kan registrere dig som chauffør på dele- eller fællesbiler i din afdeling
  • Slette ruter - ved fejloprettede ruter kan du nu nemt slette dem
  • Manuelt oprette en rute - hvis du har glemt at logge en rute


FLEET+ er selvfølgelig optimeret ift nyeste styresystemer (iOS 15) - OG det hele er pakket ind i nyt lækkert og optimeret design.

Se videoen herunder for en gennemgang af de nye funktionaliteter!

FLEET+ kan du hente på App Store og Google Play.

 

billede til artikel.jpg

Som noget nyt kan vi nu sende jer Carlog System Analytics.

Med Carlog System Analytics får du et samlet overblik direkte ind i din indbakke hver uge eller måned.

  • Hvad har jeres flåde på x antal køretøjer kørt pr. uge eller måned.
  • Hvordan er kørslen fordelt på hvert enkelt køretøj.

  Find det ved at logge ind som administrator  Carlog. Se under ”Indstillinger” i boksen ”Carlog Analytics”.

Find det ved at logge ind som administrator i Carlog. Se under ”Indstillinger” i boksen ”Carlog Analytics”.

Se her hvordan du opretter Carlog Analytics

Fremover er det hurtigere at se ruterne, og du skal ikke trykke dig ind under hver bil for at se dem.

Se hvordan i vores video her:

 

Nyt billede.jpg

Carlog har gennem nogle år opbygget en solid kundebase indenfor salg af elektroniske kørebøger, værktøjssporing og flådestyring, - mens Smart-Safe har udviklet et unikt elektronisk sikrings/alarm system til varebiler.

Ifølge Ejerne Tom Hansen, Carlog System og Sonny Bruun fra Smart-Safe ser man meget frem til samarbejdet, - vi besøger stort set samme kundegrupper og synergien ved at kunne præsentere hele produktpaletten for kunden skulle gerne optimere vores salg, fortæller Tom Hansen.

Virksomhederne sikre sig mere og mere mod tyveri af dyrt materiel fra deres varebiler, ligesom de også vil have styr på deres værktøj og vide hvor deres biler befinder sig, - i bund og grund drejer det sig om at vi tilbyder ejerne sikkerhed og nogle gode værktøjer, så de kan bruge tiden på at drive og optimere deres virksomhed, - siger Sonny Bruun.   

Lidt info omkring Smart-Safe alarm:

    - Alarmen er NEM at tilkoble.

    -  Kræver INGEN skruehuller i bilen

    - Sirene på 103 DB skræmmer tyven væk.

    - SMS besked ved alarm (Kun TrustME 2).

    - GPS sporing via Google-Map (kun TrustME 2).

    - Fjernbetjent og kræver herfor INGEN ekstra nøgler.

    - Uafhængig af varebilens centrallåsesystem.

    - Meget konkurrencedygtige priser.

Læs mere om Smart-Safe alarmen her.

 

Kontakt os for en præsentation samt et godt tilbud.

Slut med ventetider og forgæves kørsel. Få et samlet overblik, lokaliser lynhurtigt værktøj, biler og medarbejdere i én og samme løsning. 


Med Carlogs ”Plug ’N’ Log” og ”TOOLTAG” monteret, optimeres og effektiviseres arbejdsgangen for alle i virksomheden. 

Sporingen af biler og værktøj forgår automatisk via medarbejdernes Smartphone eller ”Plug ’N’ Log” enhederne, som er installeret i alle virksomhedens biler.       

 

                                      

Hos Carlog vil vi gerne hjælpe vores kunder godt på vej... Ind i 2020
... Derfor tilbyder vi at du eller din virksomhed allerede nu kan sikre sig, at komme godt fra start med vores fuldautomatiske kørebog.

Vi tilbyder, at du pr. 1. december 2019 og helt frem til d. 31. december 2019, kan skifte dit allerede eksisterende Smart-phone abonnement ud med vores populære Plug 'N' Log.

Hvis du skifter dit Smart-phone abonnement inden d. 31. december 2019, så giver vi nemlig dig eller din virksomhed 6 mdr. gratis abonnement.

Det med småt...
Når du tegner et nyt års abonnement på vores fuldautomatiske kørebog, Plug N Log.
Får du alt i alt 18 mdr. kørebog. I hele abonnements perioden stiller vi Plug N Log enheden til rådighed. Det vil sige at der ikke kommer mer-udgifter i forbindelse med skiftet.

For bestilling eller spørgsmål send en mail på: support@carlog.dk eller fang os på telefon: 31974064.

Vi har gjort det muligt, som bruger at knytte en kommentar til fx en tilbageholdt rute, i forbindelse med en afregning.
Det betyder også, at du kan sende en besked, som din administrator hurtigt kan aflæse, når du har redigeret dine tilbageholdte ruter, og har indskrevet en kommentar.

Vores videoguide viser dig hvordan:

 

 

Nu har vi gjort det muligt for brugere hurtigt og effektivt, at sætte en tidstabel op.

I vores videoguide viser vi dig hvordan du let kan kopiere dine data og lade dem gå igen. 

Se med her: 

Nu har vi gjort det muligt for administrator, at sammenligne kørte ruter i firmabil med beregnede ruter.

Dette værktøj giver dig, som administrator en unik mulighed for, at sikre dig at firmaets biler bliver brugt fornuftigt.

I vores videoguide viser vi dig hvordan.

Se med her:  

Nu har vi gjort det muligt for administrator, at sammenligne en brugers kørte ruter med beregnede ruter.

Dette værktøj giver dig, som administrator en unik mulighed for, at sikre dig at firmaets brugere vælger den korteste rute mellem to adresser.

I vores videoguide viser vi dig hvordan.

Se med her:  

Nu har vi gjort det muligt for administrator, at sammenligne en brugers kørte ruter med beregnede ruter, inden en afregning godkendes.

Dette værktøj giver dig, som administrator en unik mulighed for, at sikre dig at firmaets brugere vælger den korteste rute mellem to adresser.

I vores videoguide viser vi dig hvordan.

Se med her:  

 

Nu er det muligt for administratorer at se, hvor længe en firmabil har "opholdt" sig på en given adresse.

Denne nye funktion kan være brugbar, hvis I fx afregner efter mandetimer eller lign.

Se hvordan du gør i denne videoguide: 

Nu er det muligt for administratorer at se, hvor længe en medarbejder har "opholdt" sig på en given adresse.

Denne nye funktion kan være brugbar, hvis I fx afregner efter mandetimer eller lign.

Se hvordan du gør i denne videoguide:  

 

 

Sommeren er over os, og vi vil derfor gribe chancen til, at give dig og din virksomhed et godt tilbud!

Netop nu og frem til d. 31/8-2019 vil det være muligt, at konvertere dit allerede eksisterende Smartphone abonnement til vores fuldautomatiske løsning, Plug 'n' Log og hold nu fast - GRATIS frem til d. 31/12-19.

Alt du skal gøre for, at benytte dig af vores sommertilbud er at kontakte os på: support@carlog.dk eller telefon: 31974064.

 

Info! Pr. 01/01-2020 og frem til den dato, hvor dit abonnement normalt udløber vil du blive opkrævet normal takst for dit Plug 'n' log abonnement. (79,- pr. mdr.) Hvorefter du kan forny dit abonnement for et år igen uanset abonnementsform.

 

 

Som noget nyt har vi gjort det muligt selv at tegne en rute ind via rutepunkter på kortet.

 

I vores videoguide viser vi, hvordan du kan få hjælp til at genskabe en rute. Du kan bruge det i tilfælde, hvor afstanden mellem start- og slutpunktet er længere, end Google har beregnet.

Det kan fx være nødvendigt, hvis du har kørt en omvej i forbindelse med ex tilsyn. Eller i tilfælde af at din telefon løber tør for batteri under logning.

 

På den måde sikrer du, at du får registreret alle de kørte kilometer korrekt.

 

Alle ruter, som er tegnet ind manuelt, vil fremgå som normalt på listen under "Se ruter".

 

Du kan se lige her hvordan:

 

Vi har hos Carlog erfaret, at Huawei har valgt at ændret i deres indstillinger. Det betyder, at det er nødvendigt at gennemgå telefonens indstillinger, for at sikre sig en stabil drift med vores app til smartphone.

Vi har udarbejdet en hjælpeguide, som viser, hvor og hvilke indstillinger det er vigtigt at tjekke.

  

Se mere her:

 

 

 

 

 

Fremadrettet er det kun muligt selv, at nulstille sit password.

Derfor er det også vigtigt, at du har ajourført din administratorprofil med et gyldigt mobilnummer, da vi i forbindelse med nulstilling fremsender en SMS-kode.

Se hvordan i vores videoguide her:

 

Fremadrettet er det kun muligt selv, at nulstille sit password.

Derfor er det også vigtigt, at du har ajourført din administratorprofil med et gyldigt mobilnummer, da vi i forbindelse med nulstilling fremsender en SMS-kode.

Se vores guide her:

 

Fremadrettet er det kun muligt selv, at nulstille sit password.

Derfor er det også vigtigt, at du har ajourført din brugerprofil med et gyldigt mobilnummer, da vi i forbindelse med nulstilling fremsender en SMS-kode.

Se hvordan i vores videoguide:

Nu er det muligt for administrator selv, at skrive en besked ved brugeradvisering.

Se hvordan i vores videoguide her:

 

Det er blevet endnu lettere, at skelne mellem dine ruter på hverdage og i weekender.

Se hvordan i vores video:

Vælg hvordan og hvor mange ruter du ønsker, at se på listen over loggede ruter ad gangen.

Se vores guide lige her:

juleplugnlog.png

Vi er i gavehumør, derfor vil vi give dig eller din virksomhed 4 mdr. gratis abonnement, hvis du skifter din Smartphone kørebog ud med et Plug 'N' Log abonnement inden d. 31 december 2018.

 

Med Carlogs GPS-enhed Plug ’N’ Log i bilen bliver dine medarbejderes kørselsregnskab fuldautomatisk. 

Plug 'N' Log-enheden indsættes blot i bilens OBD-stik - så registreres alle køreture automatisk og logges i kørebogsapp'en, hvor medarbejderen kan tilføje noter og indstille fordelingen mellem privat og erhvervsmæssig kørsel med et enkelt klik. 

Alle kørte ruter registreres korrekt - og tidsforbruget reduceres til 0. 

 

Dine fordele ved carlogs Plug 'N' Log:

  • Du skal ikke betale for dyr spildtid brugt på manuel kørselsregistrering.
  • Du undgår dyre fejl, der kan opstå, hvis medarbejderen glemmer at registrere kørte ruter.
  • Du undgår spildtid brugt på manuel tilføjelse af ruter, medarbejderen har glemt at registrere.
  • Du undgår snyd, når alle ruter registreres automatisk.
  • Du får komplet overblik og dokumentation for medarbejdernes kørsel.
  • Plug ’N’ Log er så nem at installere, at medarbejderen selv kan gøre det på 30 sekunder.
  • Online redigering i Carlogs kørebogsapp - tilføj evt. kørselsformål, sagsnummer, specielle noter til ruter 

SKAT har løftet sløret, for de nye satser, for skattefri befordringsgodtgørelse i 2019 - kørsel i egen bil.


- for de første 20.000 km får du 3,56 kr. pr. km.
- for kørsel over 20.000 km får du 1,98 kr. pr. km.

Det er små, men dog gode nyheder, da der er tale om en lille stigning ift. satserne i 2018..

Nu er det muligt, at bestille en flytning ud fra koordinater.

Du skal dog være OBS på, at koordinaterne er så præcise som overhovedet muligt.

Gør evt. brug af Google Maps.

Se hvordan lige her:

 

Her kan du se, hvordan du, som administrator kan vælge, hvilke oplysninger du vil se om dine brugere her og nu.

Se vores videoguide her:

 

Her kan du se, hvordan du, som administrator godkender vores databehandler aftale.

Se vores videoguide her:

 

Nu er det muligt, som administrator for flere brugere, at foretage en simpel og effektiv søgning.

Du kan blandt andet søge på: navn, Carlog-ID, e-mail eller noget helt 4.

Se vores videoguide her:

 

 

På resultatet kan man se brugerens afregninger. Disse kan afgrænses i form af nul-afregninger eller til en valgt periode.

Plug n log på vejen.png

Vi vil gerne hjælpe vores kunder godt ind i det nye år.
Derfor kan du eller din virksomhed allerede nu sikre jer, at komme godt fra start med vores fuldautomatiske kørebog.

Vi tilbyder, at I kan skifte Jeres allerede eksisterende Smartphone abonnement ud med vores populære Plug 'N' Log.
Derfor vil vi give dig eller din virksomhed 3 mdr. gratis abonnement, hvis du skifter din Smartphone kørebog ud med et Plug 'N' Log abonnement inden d. 31 december 2018.

Med Carlogs GPS-enhed Plug ’N’ Log i bilen bliver dine medarbejderes kørselsregnskab fuldautomatisk.

Plug 'N' Log-enheden indsættes blot i bilens OBD-stik - så registreres alle køreture automatisk og logges i kørebogsapp'en, hvor medarbejderen kan tilføje noter og indstille fordelingen mellem privat og erhvervsmæssig kørsel med et enkelt klik.

Alle kørte ruter registreres korrekt - og tidsforbruget reduceres til 0.

 

Dine fordele ved Carlogs Plug 'N' Log:


•Du skal ikke betale for dyr spildtid brugt på manuel kørselsregistrering.
•Du undgår dyre fejl, der kan opstå, hvis medarbejderen glemmer at registrere kørte ruter.
•Du undgår spildtid brugt på manuel tilføjelse af ruter, medarbejderen har glemt at registrere.
•Du undgår snyd, når alle ruter registreres automatisk.
•Du får komplet overblik og dokumentation for medarbejdernes kørsel.
•Plug ’N’ Log er så nem at installere, at medarbejderen selv kan gøre det på 30 sekunder.
•Online redigering i Carlogs kørebogsapp - tilføj evt. kørselsformål, sagsnummer, specielle noter til ruter

Det er nu muligt, at redigere flere ruter på samme tid, hvis du ønsker at benytte samme data for ruterne.

Det kan fx. være bil, kørselstype eller kørselsformål.

 

Nu kan du indstille hvor længe du skal være stoppet før der dannes en ny rute. Find indstilingen på bruger siden under plug'n'log.

Plug n log indstilling

carlog_iphone_haand_plugnLog_web.jpg

Nu er det blevet endnu nemmere at redigere i dit kørselsregnskab.

Tilføj evt. kørselsformål, sagsnummer, specielle noter til ruter mv.

Aalborg_haandbold_elitesponsor.png

Carlog System er glade for at kunne annoncere, at vi fortsætter som elitesponsor af Aalborg Håndbold. En stolt forening hvis førstehold før har haft stor succes, senest med deres sejr ved Dansk mesterskab 2016/2017 og derigennem optagelse i Champions League.


Under den nye sæsons spændende kampe kan man kigge efter os på spillertrøjerne, og som noget nyt vil vi nu også være af finde i hallen med vores nye flotte gulvreklamer.
Vi er enormt glade for at kunne støtte Aalborg håndbolds målrettede førstehold, og håber at de får held til at fortsætte deres nuværende succes i den nye sæson.

jysk-fynske-medier_logo.jpg

Carlog udvider nu samarbejdet med mediekoncernen Jysk Fynske Medier, der er den næststørste medievirksomhed i Danmark. Det er et spændende samarbejde, der har eksisteret siden 2012, da Jysk Fynske medier ”bare” var Jyske medier.

Siden fusioneringen er det kun gået fremad for den store mediekoncern, og Carlog er glade for at have været med på rejsen og for at kunne hjælpe Jysk Fynske Medier med at spare tid og penge og desuden undgå dyre fejl i kørselsregistreringen af deres mere end 1700 medarbejdere. Hos Carlog har vi også måttet udvikle vores produkt yderligere for fortsat at kunne levere den bedst mulige service, i trit med at mediekoncernen er vokset, og stadig fortsætter med at vokse.

varde_logo_kvadratisk_03.png

Vi er glade for at kunne byde velkommen til Varde Kommune, der nu har styr på kørselsregistreringen ved hjælp af Carlog Smartphone App'en og den avancerede onlineportal med de effektive udvidelsesmoduler.

home_logo_kvadratisk.png

Vi er glade for at kunne byde home velkommen som ny kunde.

 

”Carlog er en overskuelig, intuitiv og fremfor alt meget præcis måde at registrere kørsel på. Som bruger er der en stor tidsbesparelse forbundet med selve udarbejdelsen af kørselsregnskabet. De kørte kilometer GPS-logges via en App og via hjemmesiden kan kørselsregnskabet til brug for lønafregningen udskrives. 
 
Som arbejdsgiver får du vished for, at du hverken afregner for lidt eller for meget i kørselsgodtgørelse, og du vil til enhver tid kunne honorere SKATs krav til dokumentation”

Udtaler Lars Nissen, Partner, Bjerregaard & Co., home

Skærmbillede 2016-10-12 kl. 17.21.10.png

Den seneste opdatering af vores app, har gjort det muligt at slippe for logging af korte ruter (kortere end 100m) samt at kørselsregistreringen stopper automatisk, når telefonen ikke har registreret bevægelse i fem minutter.

 


Sådan gør du:

 

Gå ind under "INDSTILLINGER" (tandhjuls-ikonet).

Aktiver ”AUTO STOP” ved at skubbe knappen mod højre. Afslutter registreringen af ruten, når telefonen ikke har registreret bevægelse i fem minutter.

Aktiver ”IGNORER KORTE RUTER” ved at skubbe knappen mod højre. Dette vil forhindre ruter, kortere end 100 m i at blive registreret.

Auto start stop kørselsregistrering

 

ibeacon_android nyhed.png

Med en iBeacon i bilen startes Carlogs kørebogsapp automatisk, så snart medarbejderen sætter sig ind i bilen. Tidsforbruget på kørselsregistreringen reduceres derved til 0 - og dyre tastefejl og glemte ruter er fortid.

iBeacon er nu tilgængelig til både Android og iPhone.

Køb iBeacon her >

WWF.png

WWF Verdensnaturfonden bruger nu også Carlogs Smartphone App og udvidelsesmodulet Afregning. Vi byder WWF Verdensnaturfonden velkommen.

ARKIL_logo.png

Arkil har i længere tid testet Carlogs elektroniske kørebog, og udvider nu med 300 licenser. Mange af Arkils brugere benytter sig også at Carlogs iBeacon.

jysk-fynske-medier_logo.jpg

Jysk Fynske Medier har netop indgået samarbejdsaftale med Carlog om levering af kørebogsregistrering til ca 1400 medarbejdere.

Jysk Fynske Medier kommer til at benytte Carlogs smartphone App og udvidelsesmodulerne "Se Ruter", "Afregning", Adressekartotek" og "Eksport". Carlog ser frem til samarbejdet.

hedenogfjorden.jpg

Landbrugsorganisation Heden & Fjorden i Herning starter 2015 med ny teknologi. De ca. 200 medarbejder skal i fremtiden ikke bruge mange minutter på kørselsregnskabet som nu håndteres af Carlog System.

Heden & Fjorden har igennem 2014 testet Carlogs elektroniske kørebog. Vi har i samarbejde skræddersyet en løsning som maksimerer besparelsen og effektiviserer arbejdsgangen. Med indførelsen af det nye system skal bogholderiet ikke bruge mange minutter for at afregne kørsel for alle sine medarbejdere.

Indstik i Nordjyske 26. oktober 2014

Med udviklingen af en raffineret og ualmindelig brugervenlig app har Carlog gjort livet lettere for stribevis af små og store virksomheder i hele landet. De har sagt farvel til tidskrævende, administrativt bøvl med udfyldning af manuelle køresedler, og goddag til en let og effektiv registrering og håndtering af virksomhedens kørselsregnskab.

Carlogs automatiserede kørselsregistrering er særdeles tidsbesparende for såvel virksomhed som medarbejdere, og der kan således være store besparelser at hente, hvis man som virksomhed kobler medarbejdere og bogholderi på Carlogs system. Noget kunder som eksempelvis Holstebro Kommune, Midt- og Vestsjællands Politi og Vikarbureauet JKS allerede har erfaret.

Den intuitive navigation håndteres via en app, som medarbejderne skal have installeret på deres smartphones, og så kræver det faktisk ikke andet, end at man husker at trykke ”Start” ved afgang og ”Stop” ved ankomst - så klarer app’en resten.

"App’en, der selv registrerer rute, distance, dato og tidspunk via gps, er blevet aktiveret med et personligt bruger-login, og når man efterfølgende anvender samme login på vores hjemmeside, får man direkte adgang til sin elektroniske kørebog., hvor alle oplysninger er samlet på ét og samme sted. Det er således en både sikker og nem løsning," forklarer Tom Hansen, indehaver af Carlog.

Afregningsmodul giver store besparelser

Carlogs kørselsregistreringssystem er imidlertid meget mere end blot en app, der gør livet lettere for medarbejderne. Carlog har udviklet et omfattende modul-opbygget administrationssystem, som virksomheden kan tilkøbe til håndteringen af firmaets samlede kørselsregnskab. For ét er, at Carlogs app kan give virksomheden vished om, at der er styr på medarbejdernes kørselsregistreringer, og at der ikke afregnes for så meget som en krone mere, end der er kørt. Et andet er, at mange virksomheder i dag bruger uhensigtsmæssigt mange ressourcer på at kontrollere. godkende og afregne hver enkelt medarbejders kørselsregnskab manuelt.

"Tilkøber virksomheden eksempelvis vores afregningsmodul, kan de samkøre samtlige medarbejderes kørebøger. Her kan bogholderen, afdelingslederen, direktøren, eller hvem der nu er tildelt administrator-rettigheder, få det samlede overblik over medarbejdernes kørselsregistreringer, ligesom de kan gå ned på afdelings- og individniveau efter behov. Her kan de så kontrollere de enkelte registreringer og godkende eller afvise dem, hvorefter der helt automatisk sendes en fil med den beregnede udbetaling direkte over i lønsystemet," forklarer Tom Hansen.

Dokumentation til sidste meter

Og bogholderiet behøver ikke at efterkontrollere de individuelle beløb. Carlogs system er udviklet, så det selv laver alle beregninger og tager højde for, om det er høj eller lav sats, 60-dages reglen med mere. Systemet opfylder, med andre ord, alle de krav, SKAT stiller, til virksomhedens kørselsregnskab.

"Og der er fuld dokumentation til sidste meter, hvis arbejdsgiveren eller SKAT skulle finde på at stille spørgsmålstegn ved en registrering. Carlogs system udmærker sig netop - i forhold til andre systemer på markedet – ved vores integrerede kortfunktion, hvor man ved at klikke på et lille kortlink ud for hver enkelt registrering, får dokumenteret præcis, hvilken rute, der er kørt. Og gps’en lyver ikke, så der er ikke noget at diskutere: Den rute, kortet viser, er den rute, brugeren har kørt," fastslår Tom Hansen.

Carlogs app er pt. udviklet til både iOS og Android, og en Windows-version er under udvikling. Og såvel små enkeltmandsvirksomheder som store virksomheder med mange ansatte er i dén grad ved at få øjnene op for Carlogs unikke system. Således sælger Carlog i gennemsnit knapt to licenser i døgnet. Og med app-priser på helt ned til én krone om dagen, er der da også tale om en særdeles prisvenlig løsning.

kemp-lauritzen.png

Kemp & Lauritzen bruger også Carlog System. Det er ikke kun det kørende personale, der sparer tid på kørselsregnskabet. Kemp & Lauritzen har også valgt at bruge Carlogs 'afregningsmodul'.

krifaerhvervblog-logo.png

Du kan klare dit kørselsregnskab hurtigt og nemt med app'en Carlog. Den kræver ikke andet af dig, end at du har en smartphone og vil betale 1 krone om dagen for app'en.

Den er udviklet af en af vores aktive kunder i net-I-værk.

Det har været en fornøjelse for mig at prøvekøre app'en Carlog. Du henter den gratis i App-store, hvor den har navnet Carlog System. Du kan prøve den i en måned, og derefter koster den 1 kr. om dagen.

Så snart du har indtastet nogle faktuelle oplysninger, er app'en klar til brug, og den er nem at bruge.

Du kan navngive ture og gruppere dem, så du har mulighed for at skræddersy dit kørselsregnskab, som du vil. Det kan være med følgende oplysninger, som opfylder, hvad bogføringsbilag vedrørende udbetaling af skattefri befordringsgodtgørelse skal indeholde:

  • Modtagerens navn, adresse og cpr-nummer
  • Identifikation af den anvendte bil (fx registreringsnummeret)
  • Kørslens erhvervsmæssige formål
  • Dato for kørslen
  • Kørslens geografiske mål med eventuelle delmål
  • Det antal kørte kilometer
  • De anvendte satser
  • Beregning af befordringsgodtgørelsen
  • Attestation i forbindelse med arbejdsgiverens kontrol.

Carlog er det nemmeste system, jeg har prøvet, og som samtidig opfylder alle de krav, der er til et kørselsregnskab inkl. 60-dages-reglen.

Steen Petersen, virksomhedsrådgiver, Krifa Erhverv

Kilde: Krifablog Erhverv

mennedesign.gif

”Menne Design i Aabybro spilder ikke tid på kørselsregnskab. Vi har en meget travl hverdag med mange ad hoc-opgaver og har derfor valgt Carlogs Trackbox til at føre vores kørebog. Nu skal vi kun koncentrere os om kunderne og deres opgaver. Carlog styrer 100% vores kørselsregnskab, hvor vi til enhver tid kan udskrive en kørselsrapport.”

Casper Menne
Menne Design

ringkøbing_skjern_job.gif

”Carlog har givet os meget mere tid til at arbejde, Carlog styrer med et enkelt tryk vores kørsel i en travl arbejdsdag. Carlog giver overskud og overblik og så sparer den arbejdsgiveren penge.”

Vagn Justesen
Jobcenter
Ringkøbing-Skjern Kommune

JKS.gif

”Efter en kort indkøringsperiode, hvor de største udfordringer har været, at medarbejderne skal huske at starte Carlog, samt slutte deres rute ved arbejdstidsophør, så har det virkelig lettet det administrative arbejde omkring afregningen af kørsel. Med Carlogs firmamoduler har vi overblikket, med få klik kan vi afregne kørsel for vores 100 medarbejdere på få minutter. Enkelt og tidsbesparende.”

Bo Guldhammer
JKS A/S

Holstebro_kommune.gif

Af Rasmus Agger, raag@bergske.dk
Fredag den 5. juli 2013, Holstebro

Fra A til B. Et kort besøg hos C. Videre til D - og så tilbage til A.

Beregningen og den manuelle udfyldning af de klassiske køresedler tager lang tid for medarbejdere. Det har man også erfaret hos Holstebro Kommune, som netop har investeret i det elektroniske system Carlog, der skal effektivisere hele proceduren omkring kørselsgodtgørelse, når de ansatte kører i egen bil i forbindelse med deres arbejde.

»Programmet er en del af en større effektiviseringsplan. Vi kan spare en del administrative arbejdstimer og dermed frigøre flere ressourcer til vores kerneopgaver,« siger lønchef Hanne Ringgaard, der dog ikke ønsker at oplyse, hvor meget tid, medarbejderne indtil nu har brugt på kørselsregnskaber - eftersom »det kun er et estimat.«

Krak og kalendertjek
Klavs Eg, der er leder af dagplejen i Holstebro Kommune, har været med til at testkøre den nye app. Han kender om nogen til den til tider stressende og bøvlede proces omkring køresedler.

»Vores tilsynspædagoger har helt sikkert brugt mindst én time om måneden på at udfylde deres skemaer. Tidligere sad de på krak.dk, fandt præcise adresser samt kilometerantal og skrev det ind i et dokument. Hvis du har tre til fire kørsler om dagen og skal skrive for en hel måned, så løber det hurtigt op,« siger Klavs Eg.

Men med app’en Carlog installeret på en smartphone skal kommunens ansatte nu blot trykke på startknappen og trille af sted. Herefter registrerer programmet selv hvorfra, hvorhen og hvor langt, de er kørt.

Det hele ender i en elektronisk kørebog, som hurtigt og nemt kan videresendes til godkendelse - alt sammen uden brug af krak.dk og systematiske kalendertjek.

En time om måneden
I de sydligere egne er Ringkøbing-Skjern Kommune også i gang med at afprøve det nye elektroniske kørselssystem. Selvom man stadig kun er i testfasen, har de et forsigtigt bud på, hvad der er at hente i sparet tidsforbrug:

»Vi har haft to medarbejdere til at teste systemet i halvandet år. Før brugte de cirka tre-fire timer per måned med en årlig kørsel på 5000 kilometer. De giver udtryk for, at de sparer rigtig mange timer nu,« siger Heidi Iversen, der er personalekonsulent i intern udvikling og personale.

Sparer også i lønbogholderi
I øjeblikket anvender 898 ansatte i Holstebro Kommune det nye værktøj, og det er ikke kun de ansatte, der selv lægger bil til, som sparer værdifuld tid.

»I forhold til lønsystemet er vores administrative medarbejder også fri for indberette for hver enkelt medarbejder. Nu er det bare nogle få klik, og så er det udbetalt på deres lønsedler,« siger Klavs Eg.
Carlog-systemet er ikke specialudviklet til det offentlige. Også private kan for én krone om dagen købe app’en.

InBusiness_Carlog.jpg

Af: Thomas André Petersen
udgivet: 01-12-2011

Medie: InBusiness, Business Danmark

Med en on-line kørebog koblet til din smartphone er du altid sikker på at have styr på din kørsel.

Når Skat eller din arbejdsgiver beder om at se dokumentation for din kørsel, er det i dag blevet blevet nemt at efterkomme kravet.

- På carlog.dk går du ind på din profil - eller online kørebog, om du vil. Alle oplysninger er automatisk blevet uploadet til serveren fra din smartphone, forklarer Tom Hansen, der er manden bag en ny applikation og hjemmesiden. Carlog til smartphones er en app, der erstatter de GPS-enheder, som mange sælgere har kørt rundt med i mange år - og som sparer dem for at føre pertentlig kørebog over deres færden. For mange ender den manuelle kørebog nemlig med et hovedbrud over, hvordan ugens ture lå. Ofte er der ringe hjælp at hente i kalenderen, fordi der hele tiden justeres. Og det passer stort set aldrig med bilens kilometertæller, hvis man ikke får alt noteret i forbindelse med hver kørsel.

Alt det slipper man for med en elektronisk kørebog, der logger alle ruterne med adresser, dato og klokkeslæt.

Træt af regnskab
Selve GPS-enheden kan være besværlig at huske fra laderen, eller når man har haft den inde ved computeren for at indlæse periodens kørsel.

- I dag er al nødvendig hardware tilgængelig i vores smartphones, og hvad er så mere naturligt end at lave en applikation til telefonen, så vi kan spare endnu en rode-dims med ledninger i bilen, siger Tom Hansen.

Han fik ideen til Carlog, da han blev træt af at holde styr på et hav af kørselsregnskaber. App'en fungerer til både Android og iPhone og hentes gratis på henholdsvis Android Market og Appstore.

- Det er egen opfindelse. Både jeg og min kone har jo selv lavet kørselsregnskaber, og vi blev mere og mere trætte af det omfattende bogholderi. Jeg spekulerede over, hvordan man kommer sådan nogle irritationsmomenter til livs, og så dukkede ideen med app'en op på et tidspunkt.

Tid til smartphones
- Jeg har solgt GPS-enheder til kørselsregnskaber i et par år, men nu er der ikke så meget salg af dem i forhold til smartphone-app’en. Gud og hver mand har jo smartphones i dag, og så er det jo meget nemmere bare at bruge telefonen. - Og det smarte ved app'en er, at smartphonen uploader sig selv til din profil på vores server. Carlog er den første smartphone-baserede applikation, og brugervenlighed har været det vigtigste for Tom Hansen under udviklingen. - Jeg har gjort det så nemt som muligt på nettet. Man downloader applikationen gratis i en prøveperiode på en måned. Hvis du herefter beslutter dig for at fortsætte, køber du login og abonnement og får en kørebog på nettet med, siger Tom Hansen.

Carlog og Skat
Det er ikke muligt at få forhåndsgodkendt kørselsregnskaber hos Skat. Det gælder for alle produkter af denne type. Alle kørselsregnskaber skal godkendes individuelt, uanset hvordan kørslen registreres. Et elektronisk kørselsregnskab vejer ikke tungere end et håndskrevet. Når din smartphone er online, uploader Carlog automatisk dine kørselsdata til din profil på carlog.dk. Du kan så printe din kørsel ud, hvis Skat vil se den. Ellers lader du det bare stå elektronisk til brug for dit regnskab. Selv om Carlog registrerer al din kørsel, kan du stadig ændre på data i din profil, hvis du for eksempel har glemt at tænde din telefon en dag, løber tør for strøm eller glemmer den et sted.

Man kan skrive, hvad man vil i en håndskrevet kørebog. Derfor er det heller ikke noget problem at tilføje en rute for en dag, hvor du har glemt din telefon. Det kan også være, den har registreret, at du har holdt ud for nummer 56, mens du har været til møde i nummer 41, fordi der ikke var ledige parkeringspladser lige ud for døren. Så kan du ændre adressen, hvis du synes, det er vigtigt.

Tom Hansen er uddannet elektriker og har satset på brugervenlighed i udviklingen af Carlog.

Vi har også optimeret kørselsregnskabet for: