FAQ

Her kan du finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål

 - finder du ikke svarene her, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 3197 4064 eller bestille tid til fjernsupport.

Prøv gratis
i 4 uger

Smartphone appFå 4 ugers
abonnement til
Smartphone GRATIS.
Ja tak

Få en Gratis
firmakonto

Prøv HELE Carlogs kørebogssystem  - inkl. 8 udvidelsesmoduler  GRATIS i 4 uger.

Vælg emne:

Har du glemt dit password, kan du rekvirere et nyt på login-siden eller her: http://mobi.carlog.dk/auth/forget/

Sluk og genstart telefonen. Hvis dette ikke hjælper, skal du slette appen og genstarte telefonen. Installér derefter appen på ny og indtast bruger-ID og password.

Ja. For at benytte en ny telefon skal du logge på din brugerprofil og nulstille IMEI-nummeret. Se, hvordan du gør det, i videoen her. Husk at afslutte med GEM.

Ja, det kan man godt. Det kræver, at data-roaming er tilsluttet. (Husk det kan blive bekosteligt). Du kan alternativt vælge at køre uden data-roaming. Så skal du bare sørge for at afslutte din dag evt. på hotellets WIFI.
Er du i tvivl om logning i udlandet, er du meget velkommen til at ringe til os.

Ja. Hvis du mister dataforbindelsen under kørsel, gemmes logget GPS-data på telefonen, indtil du igen har dataforbindelse. Herefter uploades de automatisk til din brugerprofil på onlineportalen.

Ja! For at SKAT skal kunne godkende din kørebog, SKAL du starte/grøn og stoppe/rød hver gang, du kører en ny tur. SKAT's regler godkender IKKE, at man starter logning om morgenen og stopper igen til aften.

Dette skyldes oftest, at der kan have været dårlig forbindelse, eller at mobilen bare ikke har nået at lægge ruterne op i "skyen" endnu. Her kan du starte appen og vente et par minutter, og så burde ruterne komme frem.

Har du glemt at logge en rute på din telefon, kan du logge på din brugerprofil på www.carlog.dk og tilføje en rute manuelt. Gå til 'Se ruter' og klik på 'Tilføj rute'.

Der kan opstå fejl på en logget rute, fx hvis du kører i et p-hus/kælder, hvor satellitdækningen kan forsvinde. Det er sjældent, at satellitdækningen forsvinder i byer og på åbne landeveje. Skulle det ske, så kan fejlen let rettes: Log ind på din brugerprofil på www.carlog.dk og find den rute, du vil rette. Vælg 'blyanten' i højre side af skærmen og klik på 'genberegn'.

Husk, at GPS’en i din telefon skal være tilsluttet for at kunne logge positioner, som bruges til at beregne distance og hastighed.
På Android-telefoner slår du det til ved at vælge: Indstillinger, Placering og sikkerhed, Brug GPS-satelliter.
På iPhone skal du vælge Indstillinger, Anonymitet, Lokalitetstjenester og slå dem til ud for Carlog i listen over apps.

Hvis telefonen mangler datadækning, når du kører og logger en rute, viser applikationen ikke noget kort, men ruten bliver logget og sendt til din brugerprofil, når der igen kommer datadækning.

Hvis du trykker på liste-ikonet oppe i venstre hjørne, får du en oversigt over dine ruter. Her kan du også vælge, hvor langt tilbage du vil se i historikken. Hvis du trykker på en af ruterne, vises den på et kort.

Har du været bruger af et prøveabonnement og vil forsætte på samme profil, skal du huske at forny dit abonnement inden udløb. Alle data på et prøveabonnement bliver slettet 24 timer efter udløb, hvis ikke abonnementet fornyes.

Har du været bruger af et årsabonnement og vil forsætte på samme profil, skal du huske at forny dit abonnement inden udløb. Alle data på et årsabonnement bliver slettet 90 dage efter udløb.

Ja. Ønsker du at tilføje forskellige bemærkninger/formål til dine ruter, skal du vælge at bruge 'sagsstyring'. Sagsstyring kan aktiveres under indstillinger/info i appen. Tryk på det lille 'i' i øverste højre hjørne af appen for at komme hertil.

I din brugerprofil har du angivet, hvor mange kilometer du har kørt, før du starter på at bruge Carlog til at føre en kørebog. Det er IKKE muligt at rette dette kilometertal efterfølgende. Der skal oprettes en ny brugerprofil, hvilket betyder, at alle tidligere ruter vil gå tabt.

Når du opretter et prøveabonnement, er det meget vigtigt, at du indtaster dit fulde navn og din privatadresse for at opfylde SKATs krav til en kørebog. Når du logger ind på din brugerprofil, kan du efterfølgende indtaste firmaoplysninger og oplysninger om din bil.  

Ja. Hjemmeadressen i brugerprofilen anvendes til at indregne 60-dagesreglen i kørselsregnskabet. NB: Det er brugerens ansvar, at hjemadressen i brugerprofilen er korrekt.

Ja, såfremt virksomheden har modulet 'Adressekartotek'. Du kan hente en skabelon til import af adresser på siden med downloads her. I adressekartoteket kan du desuden tilknytte kundens navn til vedkommendes adresse, så firmanavnet fremgår af kørselsregnskabet, når en medarbejder har været hos kunden.

'Send data' bruges til at sende data til modulet 'Se biler', hvor virksomheden løbende kan følge alle medarbejderes kørsel på et kort.
'Sagsstyring' giver dig mulighed for at tilknytte et sagsnummer, en bemærkning eller f.eks. bilens kilometerstand til den rute, du skal i gang med at logge.

Det er muligt at få tilknyttet udvidelsesmoduler til jeres firmaaftale. Vi har moduler til administration af brugere (medfølger gratis ved mere end 10 brugere), biler og afregning af kørsel samt eksport-muligheder og adressekartotek. Derudover tilbyder vi fx moduler til booking af firmabiler, tracking af værktøj og statistik. Disse muligheder udbygger vi løbende.
Der kræves et specielt login for alle moduler, og der gives kun adgang for firmaets administratorer. Der kan ikke gives adgang for alle firmaets Carlog-brugere.
Der er direkte adgang fra dette link: http://fleet.carlog.dk/auth

Som almindelig bruger i en firmaaftale er det ikke muligt at tilføje eller redigere i ruter, som er afregnede. Firmaets Carlog-administrator kan tilføje rettelser i en afregnet periode; rettelserne vil så blive modregnet/lagt oven i den næste periode for den pågældende bruger.

Ja, det er muligt at lave integration til de fleste bogholderi- samt ordresystemer. Vi har allerede integration med systemer som DataLøn, KMD Opus, Ordrestyring og Minuba, og derudover kan vores Carlog API integreres til de fleste andre løsninger på markedet. Vores API kan levere data i flere forskellige formater, ex Lessor-format til lønsystem.

Vi tilbyder desuden et eksportmodul, som eksporterer data i en mail (som PDF-, Excel- og CSV-fil) til en valgt modtager i f.eks. bogholderiet - eller til en sikker FTP-server, hvorfra den kan viderebehandles internt. Der kan også laves en speciel fil, som passer til netop jeres økonomisystem.

Kontakt Carlog Support for at høre mere om jeres muligheder.

Firmaet kan få oprettet en superadministrator (af Carlog), som kan oprette administratorer. Alle firmaets administratorer og superadministratorer kan oprette firmabrugere og tildele forskellige administrator-/sekretærrettigheder. 

Ja, det giver modulet 'adressekartotek' adgang til. Kartoteket kan kun redigeres af administratorer. Du kan hente en skabelon til import af adresser på siden 'Download her'. I adressekartoteket kan du desuden tilknytte kundens navn til vedkommendes adresse, så firmanavnet fremgår af kørselsregnskabet, når en medarbejder har været hos kunden.

Vi har også optimeret kørselsregnskabet for: